[ Oferta ] . [ Szkolenie ] . [ Rozwój Kompetencji ]
Brzydkie Kaczątko, czyli Rozwój Kompetencji
Warsztaty odpowiadają na wiele trudnych pytań:
- Czym są kompetencje?
- Czym są kwalifikacje?
- Co składa się na kompetencje?
- Jak połączyć elementy kompetencji?
- Co sprawia, że jesteśmy kompetentni?
- Dlaczego warto stawiać na rozwój kompetencji?
- Jak tworzyć własna bazę kompetencji?
- Ile kompetencji trzeba posiadać?
- Czy i jak jakość porozumiewania się wpływa na bycie kompetentnym?
- Jaka rolę odgrywa odpowiedzialność w kompetencjach?
- Czy wystarczy coś umieć, by być w tym czymś kompetentnym?
- Czym jest dojrzała, samospełniająca się kompetencja?
Co to takiego Ta "Kompetencja"?
Kompetencja nie jest zakodowana w DNA. Kompetencji nie wysysa się z mlekiem matki. Kompetencji nie dostaniesz jak Śpiąca Królewna w darze od wróżek. Nabieranie kompetencji to dosyć subtelny proces. Można go porównać do pędzenia… bimbru, ale choć intrygująca, nie jest to nośna analogia. Lepiej brzmi – jak robienie wina. Trzeba mieć wsad a potem cierpliwie pozwolić na… dojrzewanie. Dojrzałość wina nie gwarantuje jednak jego dobrego smaku. Trzeba o nie ciągle dbać, bo nieodpowiednio przechowywane zwyczajnie się zepsuje.
Podobnie jest z kompetencjami. Zaczyna się to wszystko od pewnego, nazwijmy to stanu początkowego, potem fermentuje i dojrzewa od wiedzy poprzez umiejętności i postawę do doświadczenia i odpowiedzialności. Nie jest też dana raz na zawsze. Potrafi mieć swoje kaprysy i trzeba o nią ciągle dbać, używać, wykorzystywać. Dobrze utrzymana kompetencja „wchłonięta” przez człowieka zostaje wykorzystana także na innych polach działania, w innych sytuacjach występujących w pracy ale również w życiu prywatnym.
Nie od dziś wiadomo, że kapitał ludzki wpływa na wartość rynkową przedsiębiorstwa a kapitał ludzki, to dobrze wyszkolony, jakościowo kompetentny pracownik. Żeby być kompetentnym nie wystarczy formalny dokument, czy też rodzaj zaświadczenia. Do tego wystarczą kwalifikacje. W grę wchodzi skuteczność działania. Właśnie tę skuteczność działania eksponuje się w kompetencjach. Od tego wyszedł w swoich pionierskich pracach David McCelland. W latach siedemdziesiątych XX wieku badał przyczyny sukcesów wśród pracowników. Szukał takich czynników które będą determinowały sukces albo porażkę. Czynniki te nazwał kompetencjami. No i zaczęło się szaleństwo. Poszukiwanie św. Grala. Odgrzebano zdolności. Podzielono i wyróżniono kompetencje na wszystkie możliwe sposoby. Ujęto je w karby w zależności od szkoły i doraźnych potrzeb przedsiębiorstw. No i św. Grala nie znaleziono.
Ciekawe spojrzenie na kompetentnego pracownika ma P. F. Drucker. Otóż kompetentny pracownik właściwie wykonuje pewne czynności a nie tylko wykonuje właściwe czynności. Prawie to samo, ale jak w reklamie – prawie robi wielką różnicę. Na zajęciach warsztatowych dużo czasu poświęcam na pokazanie tej różnicy…
Korzyści dla uczestników
- poznają najważniejsze modele kompetencji
- dowiedzą się, czy i jak jest to im potrzebne w pracy
- poznają jakie kompetencje są potrzebne na ich stanowisku
- dowiedzą się w jakim stopniu te kompetencje posiadają
- rozwiną swoje umiejętności w potrzebnych im kompetencjach
- naucza się odpowiedniej postawy związanej z kompetencjami
- staną się odpowiedzialni w wydawaniu sądów i opinii związanych z kompetencjami
- lepiej poznają siebie i wykorzystują swoje naturalne możliwości do rozwoju bądź ustabilizowania swoich kompetencji
- zmotywują się do działań związanych z nabywaniem kompetencji
- nabiorą poczucia pewności siebie w już nabytych i utrwalonych kompetencjach
- dowiedzą się o czynnikach hamujących i przeszkadzających nabywaniu bądź polepszaniu swoich kompetencji i nauczą się je eliminować
Korzyści dla Pracodawcy
- zyskujesz program rozwoju kompetencji w ścisłej współpracy z działem HR (jeśli jest) co zwiększa trafność działań i dotarcie do potrzeb pracowników
- tworzę program rozwoju kompetencji w danym środowisku pracy (jeśli nie ma działu HR) w ścisłej współpracy z właścicielem po zdiagnozowaniu potrzeb
- rozwijasz kompetencje pracowników na bazie diagnozy którą już posiadasz w ścisłej współpracy z działem HR – jeśli jest taki stan początkowy już został opisany
- jeśli nie dysponujesz diagnozą, to taką diagnozę opracuję i przygotuję w ścisłym porozumieniu z właścicielem
- polepszasz efektywność pracy kadry zarządzającej z powodu skupienia ich działań na najbardziej potrzebne aktywności kompetencyjne twoich pracowników
- zwiększasz sprzedaż z powodu polepszenia jakości pracy i wydajności swoich zespołów
- zwiększasz swoje dochody
- masz pracownika świadomego swoich umiejętności, samodzielnie podejmującego kompetentne decyzje, co odciąża cię od czasochłonnej i męczącej, ustawicznej kontroli
- pokazujesz pracownikom, że dbasz o ich rozwój oraz opanowanie kompetencji, konkretnie przydatnych i niezbędnych na ich stanowisku
- budujesz markę dbałego o wykształcenie swoich pracowników i ich wysoki poziom wiedzy
- masz kolejny benefit dla pracownika wzmacniając jego lojalność wobec firmy
Forma prowadzenia zajęć
Zajęcia prowadzone są:
- w oparciu o wartości humanistyczne – z uwagą na potrzeby, godność i swobodny rozwój człowieka oraz racjonalne myślenie
- najczęściej przez dwie osoby: psychologa i trenera z wieloletnim doświadczeniem merytorycznym i życiowym
- w małych grupach, tylko i wyłącznie warsztatowo, co pozwala każdemu uczestnikowi przećwiczyć nabyte umiejętności
- dostosowujemy program zajęć do konkretnych sytuacji w miejscu pracy (dzięki wcześniejszemu rozpoznaniu potrzeb pracowników i pracodawcy)
- cele realizujemy i osiągamy siłą i energią uczestników zajęć, wyzwalając je w miłej, przyjaznej i sympatycznej atmosferze
Proces uruchomienia szkolenia
Kontakt
skontaktuj się ze mną - telefonicznie lub poprzez formularz na dole oferty
Kontakt zwrotny
ja skontaktuję się z tobą i umawiamy się na spotkanie
Spotkanie
spotkanie służy zebraniu informacji o Twoich potrzebach jako pracodawcy, niezbędnych, żeby szkolenie było efektywne (np. specyfika pracy, środowisko i otoczenie, oczekiwania i szczególne potrzeby, itp.). Spotkanie służy także poznaniu, mnie osobiście.
Oferta
jeżeli jesteś zainteresowany współpracą tworzę plan szkolenia wraz z ofertą i wysyłam te dokumenty drogą elektroniczną do Twojej akceptacji, lub przedstawiam osobiście na kolejnym spotkaniu
Decyzja
podejmujesz decyzję - jeśli akceptujesz ofertę, to uzgadniamy dalsze szczegóły logistyczne np. dotyczące czasu, miejsca szkoleń, przygotowania materiałów szkoleniowych, itp.
Współpraca
udane szkolenie może zachęcić Cię do rozszerzenia naszej współpracy i pozwala na uruchomienie specjalnych rabatów
Cena
Ustalanie ceny szkolenia:
- ustalana jest indywidualnie w zależności od szczegółowych wymagań pracodawcy, możliwości logistycznych, częstotliwości i ilości szkoleń, itp.
- możliwe jest tworzenie cyklów i projektów długofalowych
- standardowa cena za 1 dzień zajęć wynosi 5 000 PLN
- możliwe rabaty i upusty nawet do 30% w zależności od ilości szkoleń i wypracowanego projektu szkoleniowego
Kontakt