[ Oferta ] . [ Szkolenie ] . [ Rozwój Kompetencji ]

Brzydkie Kaczątko, czyli Rozwój Kompetencji

Warsztaty odpowiadają na wiele trudnych pytań:

  • Czym są kompetencje?
  • Czym są kwalifikacje?
  • Co składa się na kompetencje?
  • Jak połączyć elementy kompetencji?
  • Co sprawia, że jesteśmy kompetentni?
  • Dlaczego warto stawiać na rozwój kompetencji?
  • Jak tworzyć własna bazę kompetencji?
  • Ile kompetencji trzeba posiadać?
  • Czy i jak jakość porozumiewania się wpływa na bycie kompetentnym?
  • Jaka rolę odgrywa odpowiedzialność w kompetencjach?
  • Czy wystarczy coś umieć, by być w tym czymś kompetentnym?
  • Czym jest dojrzała, samospełniająca się kompetencja?


Co to takiego Ta "Kompetencja"?

Kompetencja nie jest zakodowana w DNA. Kompetencji nie wysysa się z mlekiem matki. Kompetencji nie dostaniesz jak Śpiąca Królewna w darze od wróżek. Nabieranie kompetencji to dosyć subtelny proces. Można go porównać do pędzenia… bimbru, ale choć intrygująca, nie jest to nośna analogia. Lepiej brzmi – jak robienie wina. Trzeba mieć wsad a potem cierpliwie pozwolić na… dojrzewanie. Dojrzałość wina nie gwarantuje jednak jego dobrego smaku. Trzeba o nie ciągle dbać, bo nieodpowiednio przechowywane zwyczajnie się zepsuje.

Podobnie jest z kompetencjami. Zaczyna się to wszystko od pewnego, nazwijmy to stanu początkowego, potem fermentuje i dojrzewa od wiedzy poprzez umiejętności i postawę do doświadczenia i odpowiedzialności. Nie jest też dana raz na zawsze. Potrafi mieć swoje kaprysy i trzeba o nią ciągle dbać, używać, wykorzystywać. Dobrze utrzymana kompetencja „wchłonięta” przez człowieka zostaje wykorzystana także na innych polach działania, w innych sytuacjach występujących w pracy ale również w życiu prywatnym.

Nie od dziś wiadomo, że kapitał ludzki wpływa na wartość rynkową przedsiębiorstwa a kapitał ludzki, to dobrze wyszkolony, jakościowo kompetentny pracownik. Żeby być kompetentnym nie wystarczy formalny dokument, czy też rodzaj zaświadczenia. Do tego wystarczą kwalifikacje. W grę wchodzi skuteczność działania. Właśnie tę skuteczność działania eksponuje się w kompetencjach. Od tego wyszedł w swoich pionierskich pracach David McCelland. W latach siedemdziesiątych XX wieku badał przyczyny sukcesów wśród pracowników. Szukał takich czynników które będą determinowały sukces albo porażkę. Czynniki te nazwał kompetencjami. No i zaczęło się szaleństwo. Poszukiwanie św. Grala. Odgrzebano zdolności. Podzielono i wyróżniono kompetencje na wszystkie możliwe sposoby. Ujęto je w karby w zależności od szkoły i doraźnych potrzeb przedsiębiorstw. No i św. Grala nie znaleziono.

Ciekawe spojrzenie na kompetentnego pracownika ma P. F. Drucker. Otóż kompetentny pracownik właściwie wykonuje pewne czynności a nie tylko wykonuje właściwe czynności. Prawie to samo, ale jak w reklamie – prawie robi wielką różnicę. Na zajęciach warsztatowych dużo czasu poświęcam na pokazanie tej różnicy…

 

Korzyści dla uczestników


  • poznają najważniejsze modele kompetencji
  • dowiedzą się, czy i jak jest to im potrzebne w pracy
  • poznają jakie kompetencje są potrzebne na ich stanowisku
  • dowiedzą się w jakim stopniu te kompetencje posiadają
  • rozwiną swoje umiejętności w potrzebnych im kompetencjach
  • naucza się odpowiedniej postawy związanej z kompetencjami
  • staną się odpowiedzialni w wydawaniu sądów i opinii związanych z kompetencjami
  • lepiej poznają siebie i wykorzystują swoje naturalne możliwości do rozwoju bądź ustabilizowania swoich kompetencji
  • zmotywują się do działań związanych z nabywaniem kompetencji
  • nabiorą poczucia pewności siebie w już nabytych i utrwalonych kompetencjach
  • dowiedzą się o czynnikach hamujących i przeszkadzających nabywaniu bądź polepszaniu swoich kompetencji i nauczą się je eliminować


 

Korzyści dla Pracodawcy


  • zyskujesz program rozwoju kompetencji w ścisłej współpracy z działem HR (jeśli jest) co zwiększa trafność działań i dotarcie do potrzeb pracowników
  • tworzę program rozwoju kompetencji w danym środowisku pracy (jeśli nie ma działu HR) w ścisłej współpracy z właścicielem po zdiagnozowaniu potrzeb
  • rozwijasz kompetencje pracowników na bazie diagnozy którą już posiadasz w ścisłej współpracy z działem HR – jeśli jest taki stan początkowy już został opisany
  • jeśli nie dysponujesz diagnozą, to taką diagnozę opracuję i przygotuję w ścisłym porozumieniu z właścicielem
  • polepszasz efektywność pracy kadry zarządzającej z powodu skupienia ich działań na najbardziej potrzebne aktywności kompetencyjne twoich pracowników
  • zwiększasz sprzedaż z powodu polepszenia jakości pracy i wydajności swoich zespołów
  • zwiększasz swoje dochody
  • masz pracownika świadomego swoich umiejętności, samodzielnie podejmującego kompetentne decyzje, co odciąża cię od czasochłonnej i męczącej, ustawicznej kontroli
  • pokazujesz pracownikom, że dbasz o ich rozwój oraz opanowanie kompetencji, konkretnie przydatnych i niezbędnych na ich stanowisku
  • budujesz markę dbałego o wykształcenie swoich pracowników i ich wysoki poziom wiedzy
  • masz kolejny benefit dla pracownika wzmacniając jego lojalność wobec firmy

 

Forma prowadzenia zajęć


Zajęcia prowadzone są:

  • w oparciu o wartości humanistyczne – z uwagą na potrzeby, godność i swobodny rozwój człowieka oraz racjonalne myślenie
  • najczęściej przez dwie osoby: psychologa i trenera z wieloletnim doświadczeniem merytorycznym i życiowym
  • w małych grupach, tylko i wyłącznie warsztatowo, co pozwala każdemu uczestnikowi przećwiczyć nabyte umiejętności
  • dostosowujemy program zajęć do konkretnych sytuacji w miejscu pracy (dzięki wcześniejszemu rozpoznaniu potrzeb pracowników i pracodawcy)
  • cele realizujemy i osiągamy siłą i energią uczestników zajęć, wyzwalając je w miłej, przyjaznej i sympatycznej atmosferze


 

Proces uruchomienia szkolenia

 

Cena


Ustalanie ceny szkolenia:

  • ustalana jest indywidualnie w zależności od szczegółowych wymagań pracodawcy, możliwości logistycznych, częstotliwości i ilości szkoleń, itp.
  • możliwe jest tworzenie cyklów i projektów długofalowych
  • standardowa cena za 1 dzień zajęć wynosi 5 000 PLN
  • możliwe rabaty i upusty nawet do 30% w zależności od ilości szkoleń i wypracowanego projektu szkoleniowego


 

Kontakt


[recaptcha id:Comentre size:compact theme:dark]